اصول طراحی و چاپ جعبه پیتزا

مقاله امروز بهترین چاپخانه آنلاین ، در مورد اصول طراحی و چاپ جعبه پیتزا یا pizza box می باشد ، یکی از مقالات مهم و استراتژیک برای فست فود ها چرا که روزانه با حجم عظیمی از سفارش های بیرون بر رو برو هستند و همین موضوع باعث می شود که دانستن اصول طراحی و چاپ جعبه پیتزا ، باعث شود پیتزای آنها در یک جعبه به یادماندنی و خاص سرو شود.
دراین مقاله قصد داریم درمورد اصول طراحی و چاپ جعبه پیتزا صحبت کنیم. در طراحی جعبه پیتزا باید به برخی نکات توجه داشته باشیم مانند آیکون ها، المان های طراحی، رنگ های به کاربرده درآن و…این نکات بسیار حائز اهمیت هستند که باعث فروش و جذب بیشتر مشتریان می شوند پس نباید اصول طراحی جعبه پیتزا را نادیده گرفت. پارسی چاپ می داند اگر محصول با کیفیت  درون یک بسته بندی نامناسب به دست مشتری برسد یک امتیاز منفی است به همین علت سعی می کند در طراحی یک جعبه پیتزا اصولی ایکون ها و المان های جعبه پیتزا را طوری طراحی کند که براساس اصول  صحیح طراحی جعبه پیتزا باشد و به درستی می داند که هویت بصری کسب و کار شما باید چگونه باشد.

اصول طراحی و چاپ جعبه پیتزا

تاریخچه جعبه پیتزا

جعبه پیتزا احتمالاً بین جنگ جهانی اول و دوم به وجود آمده است. جعبه های پیتزا آن دوران هم به ویژگی های جعبه های پیتزا امروزی نزدیک بودند. از گذشته تا به امروز جعبه های پیتزا دارای شیار تهویه، تاشونده بدون نیاز به منگنه یا چسب تولید می شدند، البته گمانه زنی های دیگری هم وجود دارد که جعبه های پیتزا توسط رستوران زنجیره ای دومینو اختراع شده است.

اصول طراحی جعبه پیتزا

درست است که مصرف کنندگان به کیفیت مواد تشکیل دهنده یک پیتزا توجه می کنند اما  پیتزا فروشی ها باید به بسته بندی اصولی جعبه پیتزا استفاده شده برای تحویل و سرو نیز توجه کنند. ما باید به مشتریان خود اطمینان دهیم که ظروف غذایی تولید شده  از بالاترین کیفیت و استانداردهای ایمنی بسته بندی مواد غذایی برخورداراست . بسیاری از کشورهای اروپایی قوانین ایمنی غذایی سختگیرانه دارند مانند رعایت استانداردهای بهداشتی بین المللی  که دائما توسط کارشناسان ایمنی بسته بندی مواد غذایی شخص ثالث آزمایش می شود.جعبه پیتزا، یک جعبه تاشو است که ازیک کارتن تاشو ساخته شده است، طراحی اصولی جعبه پیتزا  در برابر درجه حرارت بالا مقاومت ایجاد کرده و پیتزا را عایق بندی می کند تا گرمای آن از پیتزافروشی تا رسیدن به دست مشتری  حفظ شود.

کاربرد نام تجاری در طراحی جعبه پیتزا

جعبه های پیتزا چیزی فراتر از یک ظرف غذا هستند، نه تنها پیتزا تحویل می دهند، بلکه هدف شما ارائه پیام برند شما است.آماری از روابط مصرف کننده از طریق طراحی اصولی  جعبه های پیتزا وجود دارد که نشان می دهد، اصول صحیح در طراحی  جعبه  پیتزا به رشد هویت نام تجاری شما کمک می کند و باعث چشمگیرتر شدن شما می شود همچنین 40٪ از مصرف کنندگان احتمالاً خریدی را که از رستورانی که بسته بندی های ممتاز را ارائه می دهد تکرار می کنند.

انتخاب نوع جعبه پیتزا

در انتخاب جعبه های پیتزای خود باید دقت کنید، پارسی چاپ به شما پیشنهاد می کند از میان مدل های مختلف جعبه پیتزا، جعبه ای را انتخاب کنید که مناسب برند شما باشد. هر کشوری مدل خاص خود را دارد که به آن عادت کرده است، همان را انتخاب می کند  و رقابت را شکست می دهد یا یک مدل منحصر به فرد را انتخاب می کند. اگر این مسئله خیلی پیچیده به نظر می رسد  با متخصصین پارسی چاپ تماس بگیرید به این خاطر که متخصصین ما می توانند در ارائه یک پیشنهاد شخصی به شما کمک کنند.

ویژگی های مقوای جعبه پیتزا

دارای استحکام و قابلیت بسته بندی

جعبه های پیتزا باید به صورت محکم طراحی شوند به این دلیل که  فروشندگان پیتزا ممکن است خریداران غیر حضوری داشته باشند یا مشتریانی که مایل هستند پیتزای خریداری شده  خود را بیرون ببرند. پس برای  محافظت از پیتزا تا مقصد نیاز به جعبه مستحکم است.

عایق حرارتی و تنظیم کننده رطوبت

جعبه ی پیتزا باید طوری طراحی شود که در زمان حمل و نقل کمترین کاهش کیفیت ممکن را داشته باشد. برای مثال در هوای سرد زمستان باید به گونه ای باشد که از سرد شدن پیتزا جلوگیری کند و همچنین در فصل تابستان باعث خیس شدن و نرم شدن پیتزا نشود به همین علت برخی از جعبه های پیتزا محفظه هایی روی جعبه دارند که کمک می کند دمای پیتزای از تنور درآمده متعادل شود و از نرم شدن آن جلوگیری کند.

اصول طراحی جعبه پیتزا تصویری

طراحی عکس بر روی جعبه پیتزا

اگر برای جعبه پیترا خود مقوای راه راه انتخاب می کنید باید بدانید چاپ بر روی آن سخت است به این دلیل که ظرافت اصلی خود را از دست می دهد.اما برخی از پیتزا فروشان هنوز اصرار به چاپ عکس روی مقوا دارند و چاپگر ها مجبور هستند عکس ها را با نقاط بزرگ و کوچک چاپ کنند تا به مخاطب توهم رنگ های روشن و تیره دهد.

نرم افزارمورد استفاده طراحی جعبه پیتزا

نرم افزارهای بسیار قدرتمندی مانند  کورل و ایلستریتور وجود دارند که شما را در طراحی  یک جعبه پیتزا اصولی کمک می کنند البته قبل از آن سعی کنید با این نرم افزارها کار کنید، پارسی چاپ با متخصصین بسیار مجرب در زمینه گرافیک سعی می کند که طراحی جعبه پیتزا بنا به سلیقه شما و نیاز مشتری باشد. مراحل اصول طراحی جعبه پیتزا شامل: انتخاب اندازه، نوع مقوا است. با انتخاب چاپ با لوگوی خود، جعبه پیتزا را شخصی سازی کنید، سعی کنید در طراحی اصولی جعبه پیتزا، چاپ کامل در 3 رنگ باشد.

طراحی جعبه پیتزا

انتخاب رنگ در طراحی جعبه پیتزا

معمولا  متداول ترین  رنگ ها در طراحی جعبه پیتزا قرمز ، سبز ، آبی ، سیاه و سورمه ای است. بیشترین رنگ کاربردی در طراحی جعبه پیتزا  فروشی ها قرمز و سبز است؛ البته پیتزا فروشی های لاکچری به این خاطر که ایتالیایی تر بنظر برسند، از  یک رنگ سیاه یا قرمز و سبز استفاده  می کنند.

چه نوع اطلاعاتی باید روی جعبه پیتزا چاپ شود

در طراحی اصولی جعبه پیتزا انتظار دارد که چند مورد ضروری در روی  جعبه نشان داده شود: لوگو با نام زیبا و بزرگ در بالای صفحه ، کلمات “ما تهیه می کنیم” یا “ما تحویل می دهیم” ، شماره تلفن ، وب سایت و سپس هر چیز دیگری که مشتری از پیتزا فروشی درخواست می کند.

سفارش چاپ از طریق واتس اپ

اصول چاپ جعبه پیتزا

چاپ فلکسوگرافی 1-2-3 رنگ روی مقوا راه راه
شما می توانید طرح خود را انتخاب کنید و ما به شما اطمینان می دهیم که در هر سایز و مدلی کاملاً مناسب به نظر برسد، اگر از قدرت طراحی ندارید پارسی چاپ می تواند در روند اصول طراحی جعبه پیترا به شما کمک کند.
اغلب بسته‌بندی‌ها برای حمل پیتزا از مقوا ساخته شده‌اند، زیرا این ماده ارزان و دارای ویژگی‌های بسیاری مفیدی است. در بسته‌بندی جعبه‌های پیتزا هم مقوای فیبر جامد و هم مقوای تک جداره راه راه (کرکره‌ای) مورد استفاده قرار می‌گیرد. مقوای راه راه معمولا از مقوای سایز E فلوت (امواج میکرو با گام فلوت از ۱ تا ۱/۸ میلی‌متر) استفاده می‌شود، اما مقوای B فلوت با گام ۲/۲ تا ۳ میلی‌متر هم در بعضیی موارد استفاده می‌شود.
نه تنها ساختار هندسی مقوا تعیین کننده پایداری و استحکام جعبه است، بلکه  نوع کاغذ و گرماژ در این مقوله بسیار تاثیر گذار است. برای قسمت داخل جعبه از مقوای سینگل استفاده می‌شود. این مقوا نه تنها باعث استحکام جعبه می‌شود، بلکه باعث مقاومت در برابر رطوبت و روغن می‌شود. برای کاهش فضا نیاز به این است که بسته‌بندی‎ها در کمترین مقدار در انبار ذخیره شوند. فضای ذخیره کردن مورد نیاز بسیار به صخامت مختلف مواد بستگی دارد.
جعبه‌های پیتزا ساخته شده از تخته فیبر جامد برای انبار شدن  تقریبا نیمی از فضای جعبه با مقوای E فلوت نیاز دارد و همچنین به یک چهارم فضایی که جعبه‌ها با مقوای B فلوت اشغال می‌کنند نیاز دارد. به غیر از نوع ماده، استحکام و پایداری جعبه پیتزا وابسته به نوع ساختار و فرمی است که جعبه تا خورده می‌شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Summary
اصول طراحی و چاپ جعبه پیتزا
Article Name
اصول طراحی و چاپ جعبه پیتزا
Description
مقاله امروز بهترین چاپخانه آنلاین ، در مورد اصول طراحی و چاپ جعبه پیتزا می باشد ، یکی از مقالات مهم و استراتژیک برای فست فود ها چرا که روزانه با حجم عظیمی از سفارش های بیرون بر رو برو هستند و همین موضوع باعث می شود که دانستن اصول طراحی و چاپ جعبه پیتزا ، باعث شود پیتزای آنها در یک جعبه به یادماندنی و خاص سرو شود.
Author
Publisher Name
چاپخانه آنلاین پارسی چاپ
Publisher Logo
استعلام 24ساعته- 09015546097 -